Mam do sprzedania Opla Vectrę C Liftback 1.9 CDTI 120KM z 2005 roku (przedlift, bez DPF, EURO 4) z przebiegiem 286 tys. km. Przegląd ważny do 13 sierpnia 2025, ubezpieczenie do 12 czerwca 2025.
Samochód do 2007 roku jeździł za granicą. Poprzedni właściciel (członek mojej rodziny) zakupił go w 2007 roku (przyjechał do Polski z tylko jednym kluczykiem i tak zostało do dzisiaj). Ja odkupiłem go w 2019 roku. Jest to chyba najbiedniejsza wersja tego modelu (nie miał nawet podłokietnika, który sam dołożyłem), więc poza podstawowymi udogodnieniami (elektryczne szyby z przodu, elektryczne lusterka, klimatyzacja manualna, roleta wstecznej szyby) oraz dołożoną blokadą antykradzieżową skrzyni biegów nie ma dodatkowych bajerów, które mogłyby się psuć (radio wymieniłem na niefabryczne ze względu na możliwość odtwarzania muzyki z USB, stąd sterowanie z kierownicy nie działa).
Auto w tej chwili ma założone felgi stalowe oraz zimowe opony Dębica Frigo 195/65 R15 z 2016 roku (opony mają jeszcze spory bieżnik, ale z racji roku produkcji nadają się do „dojechania”). Jeśli ktoś byłby zainteresowany to za dodatkowe 1000 zł dorzucę komplet kół na alufelgach z oponami Hankook Ventus Prime 3 195/65 R15 z 2024 roku, które przejeździły tylko jeden sezon.
Stan wizualny oceniam jako dostateczny, gdyż samochód nie wygląda jak gruz, z daleka nie widać dużych mankamentów, ale będzie nie do zaakceptowania dla osób dla których ważny jest wygląd (łuszczący się klar, odpryski, kilka szkód parkingowych, wytarta tapicerka fotela kierowcy, wytarta kierownica).
Stan mechaniczny oceniam na dobry+, gdyż auto nigdy mnie nie zawiodło (zawsze docierałem do celu), ale swoje lata już ma i co pewien czas wpadają jakieś większe lub mniejsze usterki. Po regeneracji rozrusznika samochód odpala bez problemów, a między wymianami oleju nie było konieczności jego uzupełniania.
Z ważniejszych napraw/wymian:
2018 – (poprzedni właściciel) wymiana rozrządu przy przebiegu 216 tys. km
2019 – (po zakupie) wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym oraz kołyski silnika (oryginalna była pordzewiała)
2020 – wymiana sprężyn zawieszenia z przodu, regeneracja turbosprężarki
2022 – wymiana tłumika końcowego
2023 – regeneracja rozrusznika