Jeśli nie odbieram napisz proszę SMS
VIN: WPOZZZ98ZVS601832
Bardzo uszanowany 28 letni Boxster 986 ze Szwajcarii który miał tam dwóch właścicieli starej daty, przez co ma zero tuningu, felgi 16 i był corocznie regularnie jeżdzony więc przebieg 207 tyś przy aucie w tym wieku nie powinien dziwić.
Wczesny egzemplarz. Pierwsza rej luty 1997, prudukcja Stuttgart (ponad 60% boxsterów 986 powstała w Finlandii, więc jest to ten lepiej urodzony) co czyni go fajnym zadatkiem na klasyczka. Blacharsko zupełnie bez rdzy, od spodu aż miło popatrzeć. Nie licząc wydechu, który jest skorodowany w każdym Boxsterze ale ten jeszcze nie przepuszcza, nie rezonuje i pięknie brzmi.
Boxster prezentuje się świetnie a z opcjonalnym hardtopem wygląda jak nowszy Cayman. Łatwo pomylić. Do tego ma klimę, co wcale nie jest oczywiste w 986, opcjonalne radio na płyty CDR21, nowy panel klimy, przyciski nie są powycierane, doprawdy uszanowane wnętrze . Dach szczelny w idealnym stanie. Lampy przednie ori całe białe od polifta, fanaberia pierwszego właściciela sprzed wielu lat a nie wynik kolizji z przeszłości.
Wnętrze też oryginał, skóry nie malowane, są lekkie pęknięcia ktoś kiedyś nie nawilżał należycie. poza tym ideał, dywanik kierowcy jak nowy. A dywanik pasażera zostawiłem na myjni i ktoś zaje... Widocznie logo Porsche tak działa. Od czegoś trzeba zacząć przygodę z Porsche;)
Z zewnątrz jak wspomniałem wygląda olśniewająco. Lakier równy odcieniem na całym aucie, położona ceramika. W słońcu odcień ciemny brąz czekolada. W cieniu czarny. Zadnych rys zadrapań , no nie da się utrzymać takiego stanu lakierniczego w aucie sportowym o niemal 30 letnim stażu więc powiem od razu wyznawcom miernika że lewy bok był malowany, ale szpachli na nim nie ma z czystym sumieniem pisze.
Mechanicznie absolutnie bez zarzutu. Chodzi równo, nie kopci, kręci się przy pięknym dzwięku tuż za plecami. sprzęgło nie jest wybitnie miłe przy miejskiej jeździe ale odwdzięcza się wysmienitą pracą przy dynamicznej jeździe do której Porsche namawia na każdym kilometrze drogi.
Padnie pytanie o mankamenty.. Po dłuższym namysle znalazłem dwa. Zamek centralny działa ale jakby odbija i nie zamyka auta. Nie zaglądałem do tego bo trzymam go na zamknietym parkingu. Druga rzecz to trudno zauważyć ale jestem uczciwy to napiszę. Podczas opuszczania dachu wypina się jabłko siłownika prawego. Sam to zauważyłem przypadkiem bo jeden siłownik daje rade złożyć i rozłożyć cały dach.. tak kiedyś robili z zapasem.. Wystarczy tam podregulować ramię siłownika.
Boxster to wciąż świetne ponadczasowe auto. Porszak wręcz zachęca do szybkiej jazdy nie tylko po prostej ale w zakrętach właśnie czujesz się w nim jak w gokarcie. Ktoś pomyśli że 204 konie to za mało mocy, ale naprawdę inne auta potrzebują 250 i więcej by dogonić tego wariata. Mały zwinny szybki stylowy. I do połowy jest 911-stką;) Które już odleciały w kosmos cenowy. Oczywiście są tańsze egzemplarze, ale u mnie nie ma potrzeby wkładu startowego. A serwis tej marki do najtańszych nie należy. Proszę też pamiętać że w cenie jest hardtop który jest rarytasem na rynku i kosztuje ok. 6-7 tysiaków.
Auto do obejrzenia w Wawie na mokotowie. Przegląd i OC do kwietnia 2026. nie negocjuję ceny przez telefon, zapraszam. JAK NIE ODBIERAM NAPISZ SMS