Auto sprowadzone przez osobę prywatną do Polski w 02.2016r. (03.2016r. pierwsze rejestracja w PL) - komputer w j.niemieckim. Auto nabyłem 02.2017r.
Model przejściowy z okresu liftingu - zawiera elementy polifitowe jak np. fotele i nowy system prowadnic, ale nie jest to pełen lift.
Hak wbity w dowód.
Auto na stalowych felgach z zimowymi oponami. Oryginalne alufelgi z letnimi oponami w komplecie. Jedna z opon letnich podczas przechowywania się rozwarstwiła - wymaga wymiany.
Wszystkie naprawy realizowane w warsztacie prowadzonym przez byłego pracownika Renault, który auta tej marki zna jak własną kieszeń. Nie wyobrażam sobie abym miał auto zaprowadzić do kogoś innego :) Ostatnia naprawa wykonana 06.2024 - zaraz przed ostatnim przeglądem (brak zastrzeżeń na przeglądzie). Naprawa objęła:
wymiana chłodnicy oleju
wymiana oleju silnikowego
wymiana rury doładowania (**jako element naprawy jednego defektu, o którym w dalszej części)
wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji (wcześniej wymieniona została pompa klimatyzacji na używaną, której żywot prawdopodobnie dobiegł końca - wymaga wymiany).
wymiana lewej końcówki drążka kierowniczego
wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych
Od tego czasu auto zrobiło niewiele km, więc wszystko w/w jest "świeże". Termin następnego badania 07.06.2025
Wcześniejsze naprawy, poza elementami eksploatacyjnymi, objęły również uszczelnienie silnika, wymianę części osprzętu silnia jak np. koło pasowe, rolki, pasek itp., akumulator zakupiony z początkiem 2024r.
**Komputer, szczególnie zimą oraz przy większym obciążeniu silnika, potrafi wyrzucić błąd (komunikat "Sprawdź układ wtryskowy") - odczuwalny spadkiem mocy podczas prezentacji błędu. Po wyłączeniu i włączeniu silnika błąd znika i moc wraca. Po wymianie pękniętej rury doładowania, wymianie i ostatecznie zaślepieniu EGR (rurę do EGR mam w posiadaniu jakby ktoś chciał jednak zrezygnować z zaślepki) i kilku innych czynnościach częstotliwość występowania błędu zmalała. Wskazany błąd sugeruje, że w przyszłości prawdopodobnie wymagana będzie regeneracja turbiny - są lekkie przedmuchy i przy turbinie dochodzi do skraplania oleju silnikowego. Sam silnik został uszczelniony - na pokrywie jak i łączeniu ze skrzynią biegów jest sucho.
Zalecam odświeżenie (polerowanie i zabezpieczenie) kloszy przednich lamp - plastik w tych modelach z czasem matowieje/żółknie. Na lakierze standardowe niedoskonałości wynikające z biegu czasu i użytkowania auta. Niewielkie przetarcie boku - głównie na plastikowym panelu (widoczne na zdjęciu), niedoskonałości na tapicerce: na drzwiach poluzowany materiał, przetarcia przednich foteli widoczne na zdjęciach (auto jest dość wysokie i wsiadanie/wysiadanie odbija się na rancie foteli), wytarcie tworzywa na gałce drążka zmiany biegów.
Auto zarejestrowane na 7 osób, ale w komplecie znajduje się 5 foteli - przez 8 lat planowałem dokupić 2 fotele do 3 rzędu oraz półkę bagażnika, ale nigdy nie pojawiła się taka potrzeba i w ostateczności tego nie zrobiłem. W wyposażeniu dwa wieszaki na marynarkę mocowane do zagłówków. Odkąd nabyłem auto nie działało podgrzewanie fotela kierowcy i nigdy się tym nie zajmowałem. Pojawił się też problem z działaniem czujnika cofania, czujnik biegu wstecznego działa prawidłowo - światła cofania zapalają się, jest sygnał dźwiękowy załączenia czujników, ale brak ich reakcji na zbliżające się przedmioty.
Z uwagi w/w auto niewielkiego wkładu finansowego, co uwzględniłem w cenie. Dając mu trochę dobrego serca na pewno jeszcze długo posłuży i odwzajemni się z nawiązką.