Witam, mam na sprzedaż nasze prywatne Renault Megane 3. generacji w wersji nadwoziowej Coupe (3 drzwiowa) z 2009 roku, oryginalny niski przebieg nieco ponad 128 000 km. Samochód pochodzący z polskiego salonu, nie sprowadzany.
Parę słów o napędzie i wyposażeniu:
Silnik to benzynowe wolnossące 1.6 o mocy 110 KM, bardzo prosta konstrukcja, bezawaryjna, zachwalana w intrenecie i wśród specjalistów, również jako idealna do instalacji gazowej (chodź w tym aucie nigdy nie była obecna). Moc auta wystarczająca by sprawnie poruszać się zarówno po mieście jak i w trasie, dzięki bardzo niskiej masie własnej samochodu oraz fajnymi, krótkimi przełożeniami skrzyni manualnej - dzięki temu szybko wchodzi na obroty, których wymagamy przy dynamiczniejszym manewrze, a z drugiej strony elastycznie możemy wachlować przełożeniami biegów w odniesieniu do warunków na drodze i prędkości, co przekłada się na niskie spalanie.
Sama skrzynia chodzi bardzo przyjemnie, biegi wchodzą precyzyjnie.
Zawieszenia komfortowe, ale dosyć zwarte jak na samochód w nadwoziu coupe przystało, dzięki czemu prowadzi się bardzo precyzyjnie.
Auto jest bardzo dobrze wyposażone, z najważniejszych rzeczy:
- bez kluczykowy dostęp (samochód samoczynnie otwiera się po włożeniu ręki w klamkę, zamyka po odejściu od niego kilka kroków, zapłon włączany z guzika na desce rozdzielczej - wszystko to kluczykiem - kartą - w kieszeni/ torebce)
- czujniki parkowania tył
- elektrycznie składane lusterka (po zamknięciu auta same się składają)
- automatyczny "ręczny" (samoczynnie zaciąga się po zgaszeniu silnika i odpuszcza przy zamiarze ruszenia), alternatywnie obsługa hamulca z guzika na tunelu środkowym
- tempomat i ogranicznik prędkości
- czujnik deszczu
- dwustrefowa klimatyzacja
- radio, odtwarzacz CD, zestaw głośnomówiący z bluetooth z możliwością odtwarzania dźwięku z telefonu (ze wszystkich źródeł: bezpośrednio z telefonu, ze spotify, youtube, podcasty itd.) + możliwość podłączenia dowolnego odtwarzacza przez złącze AUX/ USB (można też ładować telefon z portu USB)
- cyfrowy, duży wyświetlacz z centralnie ułożonym prędkościomierzem
- regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
- isofixy na tylnej kanapie
- skórzana kierownica i lewarek skrzyni biegów
- komputer pokładowy z informacjami np. na temat spalania
- aktualnie Megane stoi już na alufelgach 16" z oponami letnimi Dunlop, sprzedaje wraz kołami stalowymi 15" na których są zimówki Continental - a więc dwa pełne komplety kół
Samochód sprzedajemy ponieważ powiększyła nam się rodzina i zakupiłem większy, chociaż myśleliśmy że auto zostanie z nami na dłużej - i taki był zamiar, ale po prawie roku czasu, w którym to był sporadycznie używany, zdecydowaliśmy się, z żalem, na sprzedaż.
Megane jest w naszych rękach od początku 2021 roku, kupiony z przebiegiem 83 000 km. W tym czasie nie doświadczyliśmy żadnych awarii, poważnych usterek, poza tematami eksploatacyjnymi i typowo zużywanego sprzętu, jakościowo nigdy nie oszczędzałem na częściach:
- niedługo po zakupie, wiosną 2021 roku, przy przebiegu ok. 86 000 km wymieniony został kompletny rozrząd oraz KZFR OE (koło zmiennej faz rozrządu - element który wg obiegowej opinii jest jednym z dwóch elementów w tych modelach, który w okolicach 100k przebiegu potrafi zawodzić)
- wiosna 2021 łączniki stabilizatora
- lato 2021, czujnik biegu wstecznego (odpowiedzialny również za aktywację świateł wstecznych, czujników parkowania)
- jesień 2021, amortyzatory oraz kompresor klimatyzacji (drugi z elementów który wg obiegowej opinii w okolicach 100k przebiegu potrafi zawodzić)
- wiosna 2022, chłodnica klimatyzacji
- wiosna 2023, tarcze hamulcowe tył
- wiosna 2024, zacisk hamulcowy tył (elektrycznie sterowany), komplet świec
- oleje i filtry wymieniałem zawsze raz w roku, po przejechanych ok. 10 000 km - w tym roku jeszcze nie zdążyłem tego zrobić, więc tak naprawdę to jedna rzecz, która będzie w "obowiązku" nowego właściciela,
- regularnie wymieniane klocki wg zużycia, wszelkie drobne pierdoły na które zwracał uwagę mechanik - nic nigdy nie było przeciągane z napraw
- płyny regularnie kontrolowane, oleju nigdy nie dolewałem między wymianami
Nic więcej sobie nie przypominam, a na wszystko mam faktury do wglądu jeśli ktoś by sobie życzył.
Ogólnie auto było tanie w utrzymaniu, ze względu na dostępność części ich cenę i nie skomplikowane technicznie naprawy.
Autko jest świeżo po przeglądzie technicznym, ważne do 09.04.2026. Ubezpieczenie OC do 20.06.2025.
Dane można zweryfikować na stronie rządowej, wszystkie dane: VIN, rejestracja, data pierwszej rejestracji jest w ogłoszeniu.
Autko jest bezwypadkowe, miało niedawno drobną obcierkę o słupek na parkingu podziemnym (prawe tylne nadkole i okolice progu pod listwami drzwiowymi) - zostało naprawione, polakierowane, listwy drzwiowe założone nowe, oryginalne (ciężko dostępne w PL, sprowadzaliśmy z zagranicy), przy okazji polakierowana została lotka bagażnika (przedłużenie dachu), ponieważ schodził z niej lakier bezbarwny. Mogę udostępnić zdjęcia jak to wyglądało przed naprawą - nie mam nic do ukrycia.
Po naprawie blacharskiej nawet zdecydowaliśmy się na polerkę całości, żeby nadać autku świeży wygląd, aby dalej cieszyło nasze oko, ale niedługo potem zapadła decyzja o sprzedaży.
Zapraszam serdecznie do kontaktu, odpowiem na wszelkie dodatkowe pytania. Najlepiej proszę o kontakt telefoniczny, jeśli nie będę mógł odebrać, proszę o sms na pewno oddzwonię.
Dla użytkowników OLX: na serwisie Otomoto jest dużo więcej zdjęć, mogę też dosłać jeśli czegoś brakuje do oceny. Dla zdecydowanego kupca możliwość lekkiej negocjacji ceny.
Samochód jest aktualnie do obejrzenia w Częstochowie. Możliwe, że za jakiś czas wróci z nami do Warszawy - dla potencjalnego zainteresowanego możemy ustalić warunki transportu.
Pozdrawiam