Dane podstawowe
Marka / model: Renault Megane RS CUP (III generacja)
Rok produkcji: 2016
Przebieg: 112 000 km
Silnik: 2.0 Turbo Benzyna (fabrycznie 273 KM, obecnie ~320 KM/490 NM)
Napęd: FWD z fabryczną szperą (wersja CUP)
Skrzynia: manualna
Paliwo: benzyna
Stan pojazdu: bezwypadkowy, regularnie serwisowany, stan wzorowy.
Kraj pochodzenia: Polska
Cena: 99 tyś. zł.
Opis szczegółowy
1. Wersja CUP i fabryczne atuty
CUP to usportowiona odmiana Megane RS: usztywnione zawieszenie, wzmocniony układ hamulcowy, mechaniczna blokada różnicowa (szpera).
Idealne auto na tor i do dynamicznej jazdy na co dzień.
2. Modyfikacje silnika (moc ~320 KM)
Intercooler marki Wagner – wydajnie chłodzi powietrze doładowujące.
Stożek FMIC, wydajniejsza pompa paliwa Walbro, customowy wydech 3 cale (z przepustnicą sterowaną pilotem) i blow-off firmy FMIC (efektowny dźwięk przy odpuszczeniu gazu).
Zestrojenie na paliwo 100 oktan Shell Racing gwarantuje ~320 KM i ~490 Nm momentu obrotowego.
Całość wykonana profesjonalnie, z zachowaniem wysokich standardów.
3. Zawieszenie, kąty kół i hamulce
Zawieszenie KW Clubsport 2way – regulowane (twardość, wysokość, siła odbicia oraz siła odbicia amortyzatorów), pozwala dostosować ustawienia do jazdy torowej lub miejskiej.
Delikatne „negatywy” kół dla lepszej przyczepności w zakrętach.
Stabilizator tylnej osi Whiteline – poprawia stabilność tylnej osi.
Hamulce: tarcze Brembo (nacinane) + klocki Ferodo DS 1.11 (stan „średni”).
4. Karoseria i stylistyka
Bezwypadkowy, bezkolizyjny, lakier w bardzo dobrym stanie (ręczne mycie, woskowanie).
Lampy (przód i tył) zabezpieczone przyciemnianą folią PPF – chroni przed zarysowaniami.
Dodatkowe elementy oklejone folią 3M (m.in. spoilery, dokładki) dla podkreślenia sportowego charakteru.
Splittery / dokładki Maxton (przód, progi, tył), przyciemnione szyby z tyłu, czarne emblematy.
Customowy układ wydechowy (3 cale) z przepustnicą – możliwość regulacji głośności według upodobań.
5. Wnętrze
Fotele kubełkowe Recaro, czerwone pasy, fabryczny R.S. Monitor.
Bardzo dobry stan tapicerki, brak klatki bezpieczeństwa i innych ekstremalnych zmian.
6. Koła i opony
Felgi 19’’ Interlagos (z Megane IV RS), pomalowane proszkowo na czarno.
Opony 245/35/19:
Letnie Hankook (~50% bieżnika),
Zimowe Michelin (~75% bieżnika).
7. Serwis i eksploatacja
Olej Millers CFS 5W40 NT+ wymieniany co 7,5 tys. km dla pewnej ochrony silnika.
Pojazd w pełni sprawny mechanicznie, jedynym potencjalnym wydatkiem w niedalekiej przyszłości może być wymiana klocków/tarcz (spodziewana przy intensywnej jeździe).
Wszystkie naprawy eksploatacyjne na bieżąco, co gwarantuje gotowość auta do jazdy bez konieczności dodatkowych inwestycji.
8. Wrażenia z jazdy
Przyspieszenie do 100 km/h w 5 s, świetna przyczepność i stabilność dzięki zawieszeniu KW, fabrycznej szperze i odpowiednim kątom kół.
Blow-off (FMIC) + wydech 3 cale = charakterystyczne, sportowe brzmienie (z możliwością przyciszenia po zamknięciu przepustnicy).
Wersja CUP zapewnia duży fun na torze, a przy tym pozostaje stosunkowo przyjazna w codziennej eksploatacji.
9. Łączna cena modyfikacji wraz z montażem (ponad 54 000 zł)
Blow-off Properfect (FMIC) – 700 zł
Intercooler Wagner – 4 300 zł
Customowy układ wydechowy 3 cale (Frans Spec Service) + przepustnica – 4 000 zł
Downpipe FMIC 3” z izolacją termiczną (Zamiar Garage) – 1 600 zł
Stożek FMIC – 500 zł
Pompa paliwowa Walbro – 400 zł
Remap / strojenie (z lekkimi strzałami przy odpuszczeniu gazu i zmianie biegów) – 1 500 zł
Zawieszenie KW Clubsport 2way – 15 800 zł
Stabilizator tylnej osi Whiteline – 1 500 zł
Hamulce (tarcze Brembo nacinane + klocki Ferodo Racing DS 1.11) – 3200 zł
Lampy PPF przód i tył (przyciemniane) – 1 200 zł
Oklejenie folią 3M żółtych elementów, czarnych elementów (+ przyciemnienie szyb z tyłu) – 3 000 zł
Splittery / dokładki Maxton – 2 400 zł
Felgi 19’’ Interlagos od Megane IV RS – 6 000 zł
Zarówki Ultinon Pro9000 LED mijania i drogowe 1400 zł
Fotele Recaro 7000 zł
10. Podsumowanie
Samochód nie tylko pozostaje bezwypadkowy i regularnie serwisowany, lecz został również kompleksowo dopracowany w zakresie mocy, zawieszenia oraz estetyki. Nakłady przekraczające 54 000 złotych odzwierciedlają ogrom prac włożonych w niniejszy egzemplarz, dzięki czemu zapewnia on niezrównane wrażenia z jazdy.
Traktowany z szacunkiem i pasją. Silnik nigdy nie był eksploatowany intensywnie przed osiągnięciem minimalnej temperatury oleju na poziomie 80°C. Tankowany zawsze tylko i wyłącznie paliwem Shell V-Power Racing 100 oktanów.
Sprzedaż podyktowana jest kwestiami prywatnymi. W planach na bieżący rok znajdowało się jeszcze zakucie silnika, instalacja większej turbosprężarki oraz short shiftera.
Z przyziemnych rzeczy w kwestii wyposażenie min: klimatyzacja automatyczna, automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu, światła do jazdy drogowej LED, tempomat, automatyczne wycieraczki, ulepszone głośniki, sterowanie multimediami z kierownicy, lusterka automatyczne składane, komputer pokładowy, czujniki parkowania tył, bluetooth, sterowanie z radia, bez kluczykowy dostęp zamykanie otwieranie i uruchamianie silnika
Sprzedaż FV marża - kupujący zwolniony z podatku PCC 2 %.
Jazda próbna tylko na fotelu pasażera.
Samochód został obecnie zestrojony na bezpieczne 320 KM i 490 Nm, jednak w razie potrzeb istnieje możliwość wyciśnięcia z niego jeszcze większej mocy.
Zapraszam do kontaktu i zakupu. Dawid