Auto sprowadzone z Niemiec w 2016 roku i od tamtej pory w moich rękach.
Auto w wersji ARC.
Wymiana oleju co 10-15kkm. Od początku lany Liqui Moly Top-Tec 4600 5W30 zgodny z normą, ostatnia wymiana była na inny, ale też zgodny z normą z uwagi na niedostępność wyżej wymienionego.
Nie bierze oleju.
Ostatnie naprawy (na przestrzeni 1 roku)
- Wymiana tłumika końcowego - poprzedni dorwała starość
- Wymiana przewodów nagrzewnicy (dolot+wylot)
- Wymiana sprzęgła i łożyska hydraulicznego sprzęgła (obicie nowymi okładzinami tarcz sprzęgła) (281kkm)
- Wymiana oleju w skrzyni biegów (281kkm)
- Wymiana górnego mocowania amortyzatorów z tyłu (prawa + lewa strona)
Auto było serwisowane na bieżąco w jednym warsztacie ze specjalizacją Saaba. Dokumentacja do wglądu.
Auto posiada normalne ślady użytkowania. Guma rekinka (antena GPS) na dachu do regeneracji, przednie nadkola przy drzwiach pojawiają się ślady korozji (widać na zdjęciach). Nigdzie indziej korozji nie stwierdziłem.
Samochód został sprowadzony z zarysowaniem na drzwiach przednich po lewej stronie - do tej pory korozja tego nie bierze.
Wloty powietrza pomalowane gumą w sprayu - można to zerwać, zaczęło schodzić pod karcherem.
Dołożone wejście AUX.
Samochód nie pokazuje błędów na komputerze.
Ze znanych mi kwestii do zbliżającej się naprawy to:
- wyciek spod dekla pompy vacum
- może się przydać regeneracja turbiny
- wspomaganie kierownicy zaczyna ciężko pracować
- gumy w zawieszeniu - potrafi trzeszczeć na hopkach
- nie działa grzanie fotela kierowcy (prąd na przewodach jest, więc prawdopodobnie mata do wymiany), drugi fotel jest ok.
Stoi na oponach zimowych, dorzucam komplet opon letnich na max jeden sezon.
Auto bez gadania przechodzi przeglądy.
W przypadku pytań, pozostaję do dyspozycji.