Auto w dowodzie rejestracyjnym 2012 rok. W moich rękach od 2017 r.
Przez ten czas auto bardzo mocno doinwestowane, w doskonałym stanie technicznym – pod wieloma względami jest lepsze niż przy opuszczaniu fabryki. Wszystko co było robione w aucie miało na celu doprowadzenie do stanu technicznego, zbliżonego do OEM.
W aucie zrobiono (tylko najgrubsze rzeczy):
Silnik
2017 (90 tys. km) – remont silnika na nowym short blocku typu R-25 (chyba najlepszy fabryczny short block). Głowice po pełnej regeneracji. Nowe uszczelnienia i śruby. Nowa pompa oleju, smok oraz chłodnica oleju, itp.). Nowa chłodnica o podwyższonej wydajności.
2024 (wrzesień) – nowy rozrząd + pompa wody i termostat (wszystkie elementy OEM), nowe świece, olej, filtry, nowa rura turbo, intercooler z nowego modelu VA.
2024 (grudzień) – wizyta w Maptek Poznań, gdzie zainstalowano nowiutką turbinę IHI VF48, nowe czujniki (MAP), nowy solenoid turbo, nowiutki zestaw sprzęgła Xtreme Stage 1 i wszystko zestrojono (327 KM, 487 Nm).
Ze względu na wiek, wymieniono wszystkie elementy gumowe, które przenoszą obciążenia.
2021 (sierpień) – remont całego zawieszenia – wszystkie wahacze, sworznie i tuleje nowe. Nowa tylna rama pomocnicza (tuleje nie występują jako część zamienna OEM). wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów, mocowanie przekładni kierowniczej.
2023 (sierpień) Nowe amortyzatory, sprężyny i mocowania amortyzatorów.
2024 (listopad) Nowy wał napędowy (podpora wału nie występuje jako część zamienna OEM).
Ponadto:
Hamulce: tarcze i klocki DBA + przewody w stalowym oplocie.