Sprzedam jeden samochodów z mojej kolekcji - Subaru Impreza WRX STI 2.0 Spec C - modele JDM do końca produkcji bazowały na silniku 1994cm3.
Uwaga: w treści ogłoszenia dla Subaru Impreza WRX STI z 2009 nie ma możliwosci wyboru silnika 1994cm3 o mocy 308KM dlatego w ogłoszeniu musiałem wybrać silnik 2457cm3 (300KM) montowany w STI na rynki europejskie oraz Amerykę Północną.
Jest to limitowana wersji homologacyjna Spec C. Jeden ze 100 egzemplarzy STI GRB wyprodukowanych w kolorze Sunrise Yellow (C2Z). Fabryczny pakiet siedzeń Recaro, felgi zmienione przeze mnie na lekkie kute BBS (oryginał STI 2008-2014).
Bardzo udany silnik EJ207H z wydajną turbosprężarką typu twin-scroll (seria 308KM/422Nm) odznaczający się większą trwałością i bardziej sportową wysokoobrotową charakterystyką w porównaniu do wersji 2.5 (EJ257) oferowanej poza Japonią. Dodatkowo Spec C ma szereg fabrycznych modyfikacji dzięki którym jest lżejszy i bardziej dynamiczny niż standardowe STI pochodzące z rynków EU/US np. aluminiowa maska, tylny mechanizm różnicowy z LSD, zbiornik płynu do natrysku intercoolera w bagażniku, krótsze przełożenia wyższych biegów.
Samochód kupiony na aukcji w Japonii w 2022 roku, profesjonalnie przekonwertowany na LHD (TomCar Motorsport Kraśnik). Zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce zgodnie z obowiązującymi procedurami: opinia rzeczoznawcy, urzędowe odstępstwo TDT na krótki VIN. Posiada ważne badanie techniczne i polisę OC/AC.
Starannie sprawdzony w trakcie przebudowy - wymieniony rozrząd, oleje, przednie hamulce, akumulator, nowe letnie opony, uruchomiona klimatyzacja, … itd. W trakcie prac związanych z konwersją podwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. Podczas zeszłorocznego serwisu założona fabrycznie nowa krótka przekładnia kierownicza - oryginalna STI z przełożeniem 13:1.
Unikalny żółty lakier jest w bardzo dobrym stanie. Według oględzin i pomiarów czujnikiem jeszcze w Japonii malowane były przednie błotniki i maska silnika. Zabezpieczony powłoką ceramiczną, założono chlapacze i nowe folie zabezpieczające tylne części drzwi oraz fragmenty progów i błotników.
Samochód sprawny, serwisowany na bieżąco i bardzo zadbany. Garażowany, a w sezonie zimowym nie jeżdżony w mokre dni. W naszym kraju jestem jedynym właścicielem i użytkownikiem tego STI, więc znam go, odkąd dotarł do Polski. Posiadam dokumentację zdjęciową i służę dodatkowymi informacjami - zapraszam do kontaktu telefonicznego lub przez komunikatory.