Rarytas dla podróżników !!
Sprzedam Toyotę Land Cruiser Prado GX J120, z pancernym silnikiem 5L-E, rocznik 2005 (data produkcji: 5 października 2005), sprowadzony z Belgii, gdzie był sprzedany jako nowy przez dealera i użytkowany od 2008 roku. Jestem drugim właścicielem. Auto z udokumentowanym przebiegiem 125 600 km, bezwypadkowe, w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym. Skrzynia R151F | bak 175 litrów.
Specyfikacja i historia pojazdu:
Oryginalna specyfikacja fabryczna (z wyjątkiem skrzyni biegów)
Skrzynia biegów została wymieniona (swap) z fabrycznej G52 na używaną R151F (modyfikacja wykonana profesjonalnie w Belgii) - popularny swap w Australii.
R151F to skrzynia wytrzymalsza, trwalsza i wyraźnie cichsza w pracy niż G52, oraz z większym dostępem do ewentualnych części. Ma większe łożyska, mocniejsze synchronizatory i grubszą obudowę. Stosowana np w HZJ79 z silnikiem 1HZ ( 4.2 litra diesel wolnossący )oraz 1HD-T / 1HD-FT ( 4.2 turbodiesel ) i LC 90/95 PRADO z silnikiem 1KZ-TE ( 3.0TD) - lepiej znosi moment obrotowy silników diesla szczególnie 5L, działa ciszej i płynniej niż G52.
Pojazd posiada przerobiony dzwon, aby go zmienić na oryginał zamówiłem w Australii nowy adapter do oryginalnego dzwonu G52 i skrzyni R151F, oraz nowy fabrycznie dzwon co dodaję do auta - koszt ponad 5000 PLN.
Chciałem przed długą trasą ten zestaw zamontować wraz z nową skrzynią biegów która jest do kupienia w Polsce w ASO wraz z reduktorem lub sama z dzwonem w Emiratach, aby mieć jak najwięcej nowych części w aucie. Fabrycznie nowa skrzynia biegów 33030-6A414 (R151F) jest dostępna w Emiratach cena 11.000 PLN + 2969,69 przesyłka. Nowa skrzynia biegów, wraz z nowym dzwonem i adapterem oraz z nowym reduktorem gdyby była kupowana w PL jest idealnym rozwiązaniem aby z tego auta zrobić niezawodny pojazd na lata. Spalanie wg analiz w aplikacji 8,9 - 9,7 średnie 9,3 litra na 100km. Auto w ciągłym miejskim użytkowaniu, przebieg może się nieznacznie zmienić.
Silnik: 2982 cm³, moc 96 KM - moc w ogłoszeniu jest inna, gdyż nie można wybrać poprawnej mocy.
Manualna skrzynia 5-biegowa
Mosty z przełożeniem 4.555 (41/9), mechanizm różnicowy otwarty (brak LSD)
VIN: JTDBK29J900012475
Stan techniczny:
Pojazd bez oznak korozji — rama i karoseria zakonserwowane preparatem KRONE
Serwisowany: faktura za wymianę sprzęgła w Toyocie w Belgii, w Polsce przy przebiegu 124600km wykonany kompletny serwis olejowy, oraz wymieniony rozrząd na nowych oryginalnych częściach w ASO Toyota Bońkowscy (silnik, skrzynia, mosty, reduktor + wszystkie filtry wraz z filtrem paliwa ) akumulator oryginalny z Mercedes Vito - duża moc - zimą nawet w mrozach stojąc kilka tygodni nie potrzebował podładowywania, auto pali na pół obrotu kluczyka.
Do oleju w silniku i skrzyni dodany preparat CeraTek firmy LIQUI MOLY Gmbh.
Nowe oryginalne wycieraczki Toyota, nowe żarówki przednie Osram
Wnętrze i wyposażenie:
Bardzo zadbane wnętrze bez oznak zniszczenia / zużycia
Elektryczne szyby
Klimatyzacja
Uchylne tylne szyby bagażnika
2 komplety kół (drugi zestaw z oponami zimowymi)
2 komplety kapsli na koła
Oryginalna osłona koła zapasowego (dokupiona osobno)
Powiększony układ paliwowy: łącznie 175 litrów - zbiornik główny 90 l + dodatkowy 85 l (koszt takiego używanego zbiornika dodatkowego w PL to ok. 8100 PLN )
Dodatkowe informacje:
Samochód prowadzi się bardzo dobrze, bez zastrzeżeń
Przebieg i historia potwierdzone dokumentacją z Belgii i Polski
Brak luzów, stuków, wszystko działa jak należy
Samochód zakupiony na podróż do Afryki i Azji, sprzedaję ze względu na sprawy rodzinne.
Auto muszę sprzedać do 1 sierpnia - przyjmę najlepszą ofertę.
Pozdrawiam
Jerzy