Dzień dobry,
mam do sprzedania idealne auto rodzinne 2+2 z największą butlą LPG jaką można rozsądnie zmieścić w tym modelu. Wybierając ten model kierowałem się kryterium gabarytów wnętrza - chciałem aby komfortowo zmieściło dwa foteliki RWF 25 kg. Mimo iż w swojej klasie jest to jeden z najmniejszych minivanów, wnętrze ma większe niż wiele aut konkurencji - przymierzałem swoje foteliki w Touranach, Scenicach, Citroenach C4 i kilku innych - dopiero Verso zapewniło komfort kierowcy z fotelikiem RWF za plecami (wzrost 190 cm).
Historia
Auto kupione w 2019 roku z Niemiec, gdzie miało dwóch właścicieli (ale w obrębie jednej rodziny, więc niemal jak jeden właściciel...) przy przebiegu ok. 153 tyś. km. Auto pierwotnie jako 7-osobowe, ale niemal od razu po sprowadzeniu zainstalowałem w nim instalację LPG - kosztem dodatkowych miejsc w bagażniku, zmieszczono zbiornik 60 l, zapewniający zasięg na gazie rzędu ok. 500 km (zależnie od kultury jazdy itp., rekordem było ok. 620 km na gazie Austriackim podczas wakacji). Instalacja założona w firmie Vanos w Gdańsku, wybrana gdyż według opinii na forach itp. z tamtych lat był to najlepszy warsztat w okolicy, specjalizujący się w instalacjach STAG - które były bardzo polecane do tego silnika. Do 2022 roku przeglądy gazu z wymianą były wpisywane w książce serwisowej, niestety potem za każdym razem nie pamiętałem o zabraniu książki, także niestety jest to koniec wpisów. Kto nigdy niczego nie zapomniał, niech pierwszy rzuci kamieniem (byle nie w samochód)...
Auto towarzyszyło nam przez 5 lat, w tym czasie robiło średnio 1, czasem 2 trasy rocznie (w zasadzie niemal wyłącznie Gdańsk-Zakopane oraz w Alpy), 90% zaś to była jazda miejska w obrębie trójmiasta - praktycznie bez targania po bezdrożach i dziurach. Obecnie od jakiegoś czasu samochód jest użytkowany jako drugi (sprzedaję, gdyż doszedł samochód służbowy) - jeździmy nim tylko tyle, aby się nie "zmęczył", w razie potrzeby doładowywany jest prostownikiem.
Dane techniczne
Silnik 1,8 147 KM - najlepsza wersja silnikowa tego modelu, idealnie się dogaduje z LPG. Moc w sam raz do tej budy - nawet mając box dachowy, i całość wypełnioną po brzegi zapasami na 2 tyg wyjazd, można było komfortowo jechać po niemieckich autostradach prędkościami przelotowymi 120-140 km/h - powyżej 140 jest już nieco nieekonomicznie, takim komfortowym optimum zawsze było 120-130.
Olej Motul 0W20, zgodny z zaleceniami producenta - ostatnia wymiana mniej niż pół roku temu (jakieś 1000 km)
Alufelgi, opony całoroczne Yokohama, założone w trzecim kwartale 2022 - przy przebiegu ok. 185 000, także obecnie mają przejechane ok. 17 tyś. km. - idealne opony na nasze obecne warunki zimowe.
W uzupełnieniu do listy wyposażenia, najważniejsze punkty:
klimatyzacja automatyczna
dach panoramiczny - niby tylko bajer, ale póki nie miałem, nie wiedziałem jakie to przyjemne - zupełnie inne światło, plus nie trzeba się garbić na światłach żeby widzieć sygnalizator, jeżeli podjedzie się zbyt blisko.
hak
czujniki parkowania przód/tył, w pełni sprawne
Stan
Auto od zakupu niemal bezawaryjne - dopiero w zeszłym roku konieczna była regeneracja alternatora (ponoć akurat właśnie tyle wytrzymują - niemniej oryginalne są rzekomo tak solidne, że zdecydowanie lepiej oddać na regenerację, po czym posłuży kolejne 15 lat, niż wymieniać na nowy).
Zdjęcia prezentują "nie picowany" stan auta, postanowiłem nie tuningować go pod sprzedaż - po aucie w tym wieku nie należy się oczekiwać nieskazitelności, dlatego na zdjęciach starałem się pokazać wszystkie drobiazgi i mankamenty. Kilka niewielkich kropek rdzy (jak na wiek i sławę Toyoty, sądziłem że w tym wieku będzie ich dużo więcej), kilka drobnych wgniotek czy otarć. Co ważne - auto nigdy nie miało wypadku, żadnych grubszych napraw.
UPDATE: Na nagraniu przedstawiającym stan podwozia, widać skorodowany wspornik zbiornika - najpewniej za jakiś czas będzie do wymiany (cena adekwatnie obniżona).
Film
Żeby szanować swój czas i Państwa, nagrałem filmiki do których na prośbę PRIV prześlę link - udało mi się zajrzeć pod podwozie, żeby pokazać stan od spodu. W okolicy 2012 rok przeprowadziłem natryskową konserwację podwozia, efekty widać na nagraniu.
Na nagraniu widać także jak auto odpala, rusza oraz przejeżdża kawałek, hamuje (klocki są jakoś w 3/4 swojego żywota).
Myślę że dość szczegółowo opisałem wszystkie możliwe wady które mogłyby zaważyć o odstąpieniu od zakupu - nie chcę aby ktokolwiek fatygował się tylko po to, żeby jakiś drobiazg miał mu zepsuć humor - niemniej podsumowując, uważam że naprawdę warto - auto które nigdy nie zawiodło, idealne dla rodziny, rozmiar wnętrza i instalacja lpg sprawiają że jest idealne na wyprawy po Europie, ale jednocześnie rozsądny gabaryt sprawia że jest idealne do jazdy po mieście i ciasnego parkowania.
Ps: jako gratis, dorzucę dachowy bagażnik bazowy - belka poprzeczna Thule Wingbar oraz zaczepy mocujące do belki do auta, a także prosty bagażnik na rowery, mocowany na haku (wszystko razem o wartości jakoś 1000-1500 zł, zależy czy szukać na olx czy na Ceneo).
Uprzejmie proszę aby handlarze samochodów pragnący obniżyć cenę o 30% żeby zrobić "flip", sprzedając to poczciwe auto jako "cud nówka igła" aby nie marnowali mojego czasu.