BMW X5 E70 – drapieżna bestia na asfalt
BMW X5 E70 – dostępne silniki
Każdy egzemplarz E70 posiada dołączany napęd na cztery koła, co głównie ma na celu zwiększanie bezpieczeństwa. Dodatkowo 21 cm prześwitu sprawia, że auto, mimo swojego przeznaczenia, poradzi sobie w terenie, jednak bardzo lekkim.
Gama silnikowa BMW X5 E70 być może nie jest szeroka, ale bardzo mocna. Najczęściej spotykane auta w tym modelu to Diesle. Wszystkie mają pojemność 3 litrów, ale wbrew pozorom nie jest to jeden i ten sam silnik w różnych wariantach mocy. Najpierw w ofercie znalazł się dobrze znany silnik N57, generujący 235 KM w przypadku, jeśli ma jedną turbinę (oznaczenie 35d, a wcześniej 3.0d) lub 286 KM, jeśli turbiny są dwie (oznaczenie 40d, wcześniej 3.0sd).
Po liftingu w 2010 roku jednostka została zastąpiona przez nową konstrukcję, N57. W wersji z jedną turbiną generowała 245 KM, a z dwoma – 306 (oznaczane kolejno: xdrive30d oraz xdrive40d). W ofercie znalazła się też wersja X5 m50d z trzema turbinami, która dzięki mocy 381 KM potrafi rozpędzić spore auto do setki w 5,4 sekundy.
Miłośnicy silników benzynowych także nie mogą narzekać na brak mocy. Podstawowy silnik R6 z oznaczeniem 30i, ma silnik o pojemności 3.0 litrów i 272 KM. Mocniejsza odmiana to 3.0 z turbo, o mocy 306 KM – do setki rozpędza się w 6,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h.
Dalej jest jeszcze lepiej: 4.4 l V8 biturbo ma moc 408 KM, a 4.4 l V8 w wersji X5 M generuje 555 KM, dzięki czemu do 100 km/h potrzebuje 4,7 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 275 km/h. Ostatni z silników benzynowych w ofercie to wolnossące 4.8 V8 o mocy 355 KM.
Ile kosztuje BMW X5 E70?
Czy za komfort i dobre właściwości jezdne trzeba słono zapłacić? W 2021 roku ceny BMW X5 E70 II generacji zaczynają się od ok. 40 tys. złotych. Najdroższe egzemplarze na rynku wtórnym to wydatek ok. 100-120 tys. Jakie udogodnienia sprawią, że warto wybrać właśnie ten model? Dowiedz się o nim więcej, oglądając nasz test.