Ineos Grenadier 4×4 już w produkcji. Powstał ekspresowo.
Rok i jeden miesiąc tyle czasu zajęło przygotowanie seryjnej produkcji terenowego samochodu Ineos Grenadier 4×4. W sumie opracowanie modelu, testy, przygotowania i wdrożenie do produkcji zajęły 5 lat. Jak na motoryzację to ekspresowe tempo.
Ineos Grenadier przypomina Land Rovera Defendera. Podobieństwa nikt nie ukrywa, ba cały opiera się na brytyjskiej legendzie, której produkcje zakończono w 2019 roku.
To właśnie wtedy ekscentryczny miliarder Jima Ratcliffe’a, twórca koncernu petrochemicznego Ineos, postanowił kontynuować produkcję samochodu, ale w udoskonalonej odmianie i na własnych zasadach. Dokładnie pisaliśmy o tym TUTAJ.
W tym celu kupił od Mercedesa wystawioną na sprzedaż fabrykę Magny w Hambach I tam ulokował produkcję auta o nazwie Ineos Grenadier. Wystarczyło kilka lat, by z taśmy zjechał pierwszy egzemplarz „job no 1”.
– By znaleźć się w tym punkcie, cały zespół INEOS Automotive, nasi partnerzy i dostawcy musieli wykazać się wytrwałością i ciężką pracą — powiedział Mark Tennant, INEOS Automotive Commercial Director.
Tym bardziej że po drodze łato nie było. Choć problemy z łańcuchem dostaw nadal ograniczają produkcję, wciąż mamy pandemię a na horyzoncie recesja gospodarcza, dostawy do klientów mają się rozpocząć już na początku grudnia.
Czym jest Ineos?
To udoskonalony Defender z trzylitrowymi silnikami BMW. Pod maskę trafiają sześciocylindrowe, rzędowe silniki BMW (benzynowe i wysokoprężne) standardowo łączone z automatycznymi przekładniami firmy ZF o ośmiu przełożeniach.
Auto jak na porządną terenówkę przystało, ma napęd na cztery koła, ramową konstrukcję, posiada dwa sztywne mosty oraz możliwość zablokowania wszystkich trzech dyferencjałów. Nie brakuje także reduktora.
Przystępna cena
Ineos Grenadier jest dostępny w wersji typowo użytkowej Utility Wagon lub w odmianie osobowej Station Wagon. Różnie je wyposażenie i liczba miejsc. Najtańsza odmiana z trzylitrowym doładowanym silnikiem benzynowym kosztuje 279 100 zł. A reszta?
Silniki benzynowe
- Station Wagon 5 miejscowy, 3.0 l. benzyna – 320,900 zł
- Utility Wagon 5 miejscowy, 3.0 l. benzyna – 286,100 zł
- Utility Wagon 2 miejscowy, 3.0 l. benzyna – 279,100 zł
Silniki wysokoprężne
- Station Wagon 5 miejscowy, 3.0 l. Diesel – 320,900 zł
- Utility Wagon 5 miejscowy, 3.0 l. Diesel – 286,100 zł
- Utility Wagon 2 miejscowy, 3.0 l. Diesel – 279,100 zł