Lipcowa, niemiecka dominacja – używane auta osobowe
Uwaga na okazyjne oferty!
Choć większość firm ubezpieczeniowych kwalifikuje samochody po zalaniu do kasacji, to niestety są one łakomym kąskiem dla handlarzy, którzy widzą w nich szansę na dobry zarobek. Zanim więc rozwinie się nowa usługa OTOMOTO, czyli Cyfrowy Paszport Pojazdu, warto zachować czujność i ostrożnie podchodzić do okazyjnych ofert. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez OTOMOTO Klik, aż 75% kierowców deklarowało konieczność naprawy kupionego na rynku wtórnym samochodu już w ciągu pół roku od daty transakcji.
Popyt rodzi podaż
Polscy kierowcy niezmiennie najbardziej interesują się niemieckimi samochodami. W lipcu najchętniej oglądane były oferty BMW Serii 3 (3,2% liczby wyświetleń ogłoszeń), Audi A4 (3,0% wyświetleń) oraz BMW Serii 5 (2,3% wyświetleń). Na dalszych miejscach znalazły się Volkswagen Golf, Audi A6 i Opel Astra. Ranking popularności modeli nie zmienił się w porównaniu z czerwcem tego roku.
Popyt rodzi podaż, dlatego sprzedający oferowali najczęściej te modele, które są poszukiwane na rynku. Chociaż najwięcej ogłoszeń dotyczyło sprzedaży Opla Astry (3,0% ofert sprzedaży). W przypadku tego modelu, liczba ofert przewyższa zainteresowanie potencjalnie kupujących. Na rynku brakuje ofert sprzedaży BMW Serii 3 i Serii 5 oraz Audi A4 i A6.
Ceny aut oraz przebieg
Największe zainteresowanie wzbudzają ogłoszenia samochodów w cenie 50 000-75 000 złotych (12,5% liczby wyświetleń) oraz te nieco tańsze, z przedziału 30 000-40 000 złotych (12,1% wyświetleń). Co ciekawe, sprzedający mają dość dużą ofertę samochodów niskobudżetowych, z cenami 5 000-20 000 złotych (łącznie 32,7% liczby wystawionych ogłoszeń).
Najpopularniejszy przebieg pojazdów to 175 000-200 000 kilometrów (11,4% liczby wyświetleń ogłoszeń i 12,1% liczby ofert).
SUV’y lepsze niż sedany
Jeszcze w czerwcu, prym na rynku wtórnym wiodły sedany. W lipcu sytuacja się zmieniła i analogicznie do rynku samochodów nowych, kierowcy najchętniej oglądali ogłoszenia SUV’ów (20,3% liczby wyświetleń). Sedany znalazły się na drugim miejscu (20,2% wyświetleń), a na trzecim samochody kombi (16,8% wyświetleń). Nadal najpopularniejsze są pojazdy z manualną skrzynią biegów (57,7% liczby wyświetleń ogłoszeń).
Kierowcy najchętniej szukają samochodów pochodzących z polskich salonów (65,5% wyświetleń). Drugim wyborem są salony niemieckie (19,0% wyświetleń), kolejnym te z USA (4,2% wyświetleń) oraz Francji (2,8% wyświetleń). Relatywnie największe zainteresowanie wzbudzają pojazdy z roczników 2015-2018 (łącznie 25,2% wyświetleń ogłoszeń).