Mercedes GLA – zgrabne auto, które podoba się kobietom
Charakterystyka Mercedesa GLA
Mercedes GLA jest najmniejszym crossoverem w gamie niemieckiego producenta. Zawieszenie tego auta jest zestrojone dość sztywno, przez co nie „pływa” jak wiele innych Mercedesów. Specyficzna pozycja kierowcy sprawia, że dobrze widzi on przód auta, jednak może mieć problem z obserwowaniem świateł na skrzyżowaniu. W Mercedesie GLA siedzi się po prostu za wysoko. Dodatkowo widoczność tyłu jest ograniczona niewielką szybą oraz zintegrowanymi zagłówkami. Na szczęście z pomocą kierowcy przychodzą czujniki cofania.
Mercedes GLA – dostępne silniki
Oznaczenia w gamie silnikowej Mercedesa GLA nie są łatwe do rozszyfrowania. Z tego względu czasami trudno odkryć, jaki mają związek z parametrami danego silnika. To z resztą kłopot wszystkich aut marki ze Stuttgartu, który wynika z zaszłości historycznych.
Podstawowy silnik benzynowy w tym modelu ma oznaczenie 180, pojemność 1.6 l i moc 122 KM. Kolejny, GLA 200, także ma pojemność 1.6 l, ale generuje już moc 156 KM. Dzięki dodatkowym 34 KM Mercedes rozpędza się do setki w 8,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 215 km/h.
Pozostałe jednostki benzynowe w gamie mają pojemność 2.0 l. Pierwszy model (oznaczony jako 220) ma moc 184 KM, a drugi (250) 211 KM. Mocniejszy z silników potrzebuje 7,2 sekundy, aby rozpędzić się do setki, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Wśród silników wysokoprężnych podstawową jednostką jest 180 CDI o pojemności 1.5 l i mocy 109 KM. Rozpędza się do 100 km/h w 12 sekund i rozwija prędkość maksymalną 190 km/h, co można uznać za całkiem satysfakcjonujący wynik, jak na podstawową wersję. W gamie znalazły się też dwa silniki o pojemności 2.1 l: 200D (136 KM) oraz 220D (177 KM).
Mercedes występuje także w wersji AMG. Wtedy pod maską mamy silnik 2.0 l o mocy 360 lub 381 KM. Mocniejszy z nich potrafi rozpędzić auto to 250 km/h, a do setki potrzebuje zaledwie 4,4 sekundy.
Ile kosztuje Mercedes GLA?
W 2021 roku Mercedesa GLA I generacji z początku produkcji można kupić za ok. 70 tys. złotych. Najdroższe egzemplarze tego modelu, to te z silnikiem AMG z ostatnich lat produkcji – ich cena potrafi sięgać nawet 220 000 złotych. Czy po aucie tej klasy można spodziewać się wyłącznie tego co najlepsze? Sprawdź, jak Mercedes GLA wypadł w teście OTOMOTO.