Peugeot 2008 I – miejskie auto z charakterem
Pierwsza generacja Peugeota 2008 produkowana była w latach 2013-2019. Mimo niedużych rozmiarów, Peugeot gwarantuje bezpieczną jazdę, co potwierdza maksymalny wynik 5 gwiazdek uzyskany w testach NCAP.
Silniki benzynowe Peugeota 2008
Jak na miejskie auto, wybór silników w Peugeocie 2008 jest dość obszerny. Pierwszym z silników benzynowych, które możemy ujrzeć pod maską tego auta jest 1.6 l VTi o mocy 120 KM. W tej wersji nie znajdziemy raczej nowoczesnych rozwiązań, więc mogłoby się wydawać, że omawiany silnik będzie bezpiecznym wyborem. Niestety, zdarzają się w nim awarie hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu oraz wariatora zmiennych faz rozrządu. To nie stawia jednak tych jednostek na przegranej pozycji – znajomość wad fabrycznych sprawia, że łatwo zdiagnozować i skutecznie przeciwdziałać problemom.
Kolejny z silników benzynowych miał 3 cylindry, turbinę i bezpośredni wtrysk. Jednostka PureTech o pojemności 1.2 l występowała w trzech wariantach mocy: 82, 110 i 130 KM. W przypadku tego silnika pasek rozrządu pracuje w kąpieli olejowej i ma tendencje do łuszczenia się, co w konsekwencji może prowadzić do zapchania się smoka olejowego, a dalej – zatarcia silnika. Poza tą wydawałoby się poważną wadą, silnik jest godny polecenia. Jeżeli będziemy pamiętać o wymianie rozrządu nie powinniśmy mieć najmniejszego problemu.
Silniki Diesla
Wśród silników Diesla w Peugocie 2008 można było znaleźć różne generacje silników HDI i BlueHDi:
- 1.4 l HDI o mocy 68 KM – najmniejsza z jednostek; jej wadą jest niska moc, która obniża komfort jazdy, a jednocześnie nie pozwala uzyskać dużych oszczędności na spalaniu.
- 1.6 l BlueHDi o mocy 75, 100 i 120 KM do którego potrzeba czynnika AdBlue. Jego zadaniem jest pomoc w wypalaniu filtra cząstek stałych. Poza tym silnik obarczony jest wadą fabryczną paska rozrządu. Mimo deklaracji producenta o wymianie paska przy 160-180 tys. km, potrafi się on zerwać już przy przebiegu 100 tys. km.
- 1.6 l e-HDI o 92 i 115 KM. Niech nikogo nie zwiedzie literka „e”. Nie ma ona nic wspólnego z elektromobilnością. To konwencjonalny czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Być może nie ma oszałamiającej mocy, ale jest za to długowieczny.
- 1.5 l, który zastąpił silniki 1.6 l we wszystkich modelach Peugeota, nie jest zbyt popularny w I generacji 2008, bo wszedł do oferty dopiero w 2018 roku.
Ile kosztuje Peugeot 2008?
Jak na auto tej marki, Peugeot 2008 całkiem nieźle trzyma cenę. To solidne auto w popularnym segmencie i rzadko kto chce się go pozbyć. Ceny najtańszych egzemplarzy w 2021 roku rozpoczynają się od 28 tys. złotych. Druga generacja 2008 weszła do sprzedaży w 2019, więc jedynkę nadal można kupić z niewielkim przebiegiem – wtedy należy się spodziewać ceny ok. 70 tys. złotych. Czym przyciąga Peugeot 2008? Sprawdź w naszym teście.