Rynek nowych samochodów dostawczych w lipcu 2021
Renault słabnie, a Fiat jest tuż za nim!
Ograniczona dostępność samochodów na rynku kieruje kupujących na OTOMOTO, gdzie mają możliwość zapoznać się z szeroką ofertą wielu dilerów. Tylko w lipcu odwiedziło nas 7,6 miliona użytkowników, którzy wygenerowali ponad 310 milionów odsłon.
Czego szukali w kategorii samochodów dostawczych? Najpopularniejszą marką pozostaje Renault, choć jego przewaga słabnie (14,5% liczby wyświetleń i spadek o 1,1 p.p. w porównaniu z czerwcem). Na drugim miejscu plasuje się Fiat (13,5% wyświetleń, wzrost o 1,1 p.p. miesiąc do miesiąca). Trzecie miejsce na podium zajmuje Mercedes-Benz (12,8% wyświetleń, wzrost o 1,1 p.p.). Poza TOP 3 w rankingu popularności są Iveco i Ford (po 12,1% liczby wyświetleń).
Rosnące ceny dostawczaków
Na rynku samochodów dostawczych widać też systematyczny wzrost cen. Potencjalni kupujący najchętniej oglądali ogłoszenia powyżej 200 000 złotych (34,7% liczby wyświetleń). Jeszcze miesiąc wcześniej, dominowały samochody z przedziału 100 000-150 000 złotych (w lipcu miały 30,7% wyświetleń, spadek o 1,7 p.p. w porównaniu z czerwcem).
Analizując preferencje klientów pod kątem nadwozi nowy aut dostawczych, możemy zaobserwować wiele wspólnego z rynkiem wtórnym dostawczaków. Wśród preferowanych nadwozi nadal prowadzą furgony (42,4% liczby wyświetleń). Na drugim miejscu widać trend sezonowy, czyli kampery (22,6% wyświetleń i wzrost o 2,2 p.p. w porównaniu z czerwcem). Dalej są plandeki (7,8% wyświetleń) i auto-lawety (5,9% wyświetleń).
Diesel wciąż dominuje
Niezmiennie kierowcy szukają przede wszystkim silników Diesla (95,5% wyświetleń). Minimalnie wzrosło zainteresowanie silnikami elektrycznymi (1,4% wyświetleń, wzrost o 0,6 p.p. miesiąc do miesiąca).
W odróżnieniu od nowych samochodów osobowych, w samochodach dostawczych preferowana jest manualna skrzynia biegów (67,6% liczby wyświetleń).