Osoba fizyczna
Na firmę
Nasz doradca porówna dla Ciebie wybrane samochody
Możemy porównać dla Ciebie jednocześnie maksymalnie 3 oferty, przejdź do porównania.
Dodaj przynajmniej 2 oferty, które mamy dla Ciebie porównać.
Wpis
Citroen C3 1.2/110 KM – test
13
gru 2023

Citroen C3 to jeden z najstarszych modeli w portfolio producenta, bowiem jest z nami na rynku od 2016 roku, a niewielki lifting przeszedł w 2020 roku.  Nie oznacza to jednak, że auto nie posiada zalet i odstaje od konkurencji. Wbrew pozorom jego siła polega na prostocie. W przystępnej cenie dostajemy samochód skierowany tak naprawdę do każdego. W C3 odnajdzie się zarówno starsza osoba, jak i matka odwożąca dzieci do przedszkola czy młody student.

Citroen C3 – wygląd

Citroen C3 przekonuje do siebie ładnymi, lekko zaokrąglonymi kształtami, nawiązującymi do dwóch poprzednich generacji. Jego stylistykę można by określić jako wesołą, szczególnie w testowej konfiguracji z jasnym lakierem i kontrastującym czerwonym dachem. Dzięki temu auto się wyróżnia i wywołuje uśmiech na twarzy. Przy okazji liftingu zmieniono jedynie kształt lamp i grilla, nieco wyostrzając przód.

Przednia część nadwozia jest podzielona na 3 segmenty. Na samej górze umieszczono światła do jazdy dziennej, wpisane w grill i tworzące jedną całość. Poniżej są duże, w pełni LED-owe światła, a dół zderzaka wykończonego czarnym plastikiem wypełniają zamontowane w rogach światła przeciwmgielne. Bok auta wyróżniają airbumpy, które mają za zadanie chronić karoserię od rys i wgnieceń. Nietypowo jak na ten segment cały dół nadwozia wykończony jest czarnym plastikiem, co przywołuje na myśl crossovery. Tył samochodu to z kolei dominacja dużych świateł zachodzących na klapę bagażnika, a dół zderzaka, tak jak z przodu, został wykończony czarnym plastikiem.

https://carsmile.pl/oferta/citroen/c3/hatchback-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Patrząc na sylwetkę C3 można odnieść wrażenie, że francuski samochód był stylizowany na wzór hatchbacków z lat 90., kiedy to dominowały delikatne kształty, a widok auta poprawiał humor i cieszył oko. Teraz moda jest na mocne rysy i agresywną stylizację.

Citroen C3 mierzy 399,6 cm długości, 174,9 cm szerokości i 147,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 253,9 cm.

Citroen C3 – wnętrze

 Wnętrze C3 to kolejny mocny punkt auta. Jest minimalistyczne, przestronne, dobrze zmontowane i proste w obsłudze. Na desce rozdzielczej najbardziej wyróżnia się ekran systemu inforozrywki, który zajmuje centralną część kokpitu. Jego praca pozostawia wiele do życzenia, multimedia działają z opóźnieniem, a i sama reakcja na dotyk nie jest najszybsza. Niestety funkcje nawiewu również obsługujemy przez ten ekran, co nie jest najlepszym rozwiązaniem. Sam system ma jednak ładną i czytelną formę.

Pod ekranem pozostawiono pokrętło głośności i kilka fizycznych przycisków.  Słowo-klucz: prostota. Poniżej znajduje się jeszcze niewielka półka na telefon i starter silnika. Dalej jest wnęka z cupholderami, gniazdem 12V i portem USB starego typu. Dźwignia biegów została umieszczona wygodnie blisko ręki.

Przed oczami kierowcy są klasyczne zegary z niewielkim wyświetlaczem komputera pokładowego. Prosto i czytelnie. Kierownica jest plastikowa, bez obszycia, ale dobrze leży w dłoni, choć jej średnica mogłaby być mniejsza. Umieszczono na niej wygodne przyciski do sterowania radiem, głośnością i telefonem. Pod kierownica znajdziemy z kolei joystick od tempomatu i ogranicznika. Wszystko w zasięgu wzroku i ręki.

Boczki drzwi wykonano z twardego, ale przyjemnego w dotyku plastiku. Zaskakującym elementem jest rączka do zamykania drzwi w formie uchwytu jak od walizki. Aranżacja deski jest czytelna i łatwa w obsłudze.

https://carsmile.pl/oferta/citroen/nowy-c4/crossover-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Fotele z przodu to klasa sama dla siebie, w żadnym innym aucie z tego segmentu nie uświadczymy takich domowych puf. W te siedzenia wręcz się zapada po zajęciu miejsca za kierownica. Są wystarczająco obszerne, posiadają niewielkie trzymanie boczne i mają szeroki zakres regulacji. Można je bardzo daleko odsunąć, co docenią wysokie osoby. Wisienką na torcie jest przyjemna materiałowa tapicerka. To wszystko sprawia, że dalekie trasy nie będą problemem.

Pasażerom z tyłu też będzie wygodnie, kanapa ma wystarczającą długość, a oparcie jest ustawione pod odpowiednim kątem. Miejsca na głowę czy stopy nie brakuje, więc dwie osoby usiądą tu w komfortowych warunkach. Z udogodnień są tylko kieszenie w boczkach drzwiach i jeden centralny uchwyt na kubek.

Bagażnik C3 jest foremny i głęboki. Korzystanie z niego utrudnia jednak wysoki próg załadunku. Pojemność kufra wynosi 300 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 922 l. Po złożeniu kanapy powstaje niewielki schodek. Pod podłogą bagażnika znajdziemy zestaw naprawczy i niewielkie przegródki na trójkąt i gaśnicę. Nie ma za to haczyków czy uchwytów na siatki.

Citroen C3 – silnik

 

Pod maską testowanego auta zamontowano silnik 1.2 Puretech o mocy 110 KM i momencie obrotowym wynoszącym 205 Nm. Jednostka napędowa jest połączona z 6-biegową skrzynią manualną, a osiągi są więcej jak wystarczające. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 9,4 s, a maksymalnie można rozpędzić się do 196 km/h.

Trzycylindrowy motor dobrze sprawdza się nie tylko w mieście. Warto docenić jego charakterystykę - silnik miło warkocze i mimo braku czwartego cylindra nie wibruje przesadnie. Jednostka Puretech liniowo nabiera mocy i nie traci oddechu do samego końca obrotomierza. Skrzynia biegów ma dobrze dobrane przełożenia, jedynie typowo dla tej marki drogi prowadzenia lewarka zmiany biegów są za długie.

Citroen C3 – prowadzenie

Citroen C3 to typowy przedstawiciel francuskiej szkoły amortyzacji. Zawieszenie jest miękkie, komfortowe i relatywnie ciche na wybojach. Jedynie poprzeczne nierówności czy torowiska dają znać w kabinie tłuczeniem. Co ciekawe mimo miękkich nastawów auto słucha się w zakrętach i pozostaje bardzo długo neutralne. Trzeba tylko przywyknąć do znacznych wychyłów nadwozia. Przekraczając granice, dobrze skalibrowane ESP przyhamowuje odpowiednie koło i wyrównuje tor.

Układ kierowniczy jest silnie wspomagany, przez co daje niewiele informacji o tym, co się dzieje z przednimi kołami. Doceniamy jednak stabilność podczas jazdy na wprost czy też odporność na podmuchy boczne, co przyda się w długich trasach. W mieście atut stanowi natomiast zwrotność i łatwość manewrowania. Hamulce są przeciętne. Ich wyczucie wymaga przyzwyczajenia, ponieważ łapią tak naprawdę pod sam koniec. Dodatkowo przez miękkie zawieszenie auto nieprzyjemnie nurkuje.

Citroen C3 – spalanie

 

Producent podaje średnie spalanie dla wersji 1.2 Puretech o mocy 110 KM z manualną skrzynią na poziomie 5,3 litra na 100 km. Jest to wartość jak najbardziej realna i bez większego problemu do uzyskania. W mieście osiągamy okolice 6,0-6,3 litra, a na bocznych zejdziemy spokojnie do 4,5 litra. Na drogach ekspresowych zużycie paliwa to 5,5-5,8 litra, a autostrada to już okolice 6,9-7,2 litra. Przy 45-litrowym zbiorniku paliwa, możemy tankować nawet co 800 kilometrów.

Citroen C3 – cena

https://carsmile.pl/oferta/citroen/c3/hatchback-leasing-wynajem-dlugoterminowy

Ogromną zaletą C3 jest jego cena oraz poziom wyposażenia. Za podstawową wersję YOU z silnikiem 1.2 83 KM i 5-biegową skrzynią ręczną musimy zapłacić 75 tysięcy zł. W standardzie dostajemy komplet poduszek powietrznych, ESP, pakiet systemów bezpieczeństwa, a nawet klimatyzację. Nasz testowy egzemplarz to topowa odmiana Shine wyceniona na 92 tysiące zł. Co ciekawe w ofercie dalej znajdziemy także silnik Diesla. Trzeba przyznać, że jest to bardzo rozsądnie skalkulowane auto, które w podstawie oferuje w zasadzie wszystko, co niezbędne w nowoczesnym aucie.

 

Citroen C3 – podsumowanie

 

Mimo 7 lat na rynku Citroen C3 dalej ma bardzo dużo do zaoferowania. Jego najmocniejszą stronę stanowią prostota, przestronność i wygoda. Tak naprawdę każdy w nim się odnajdzie i będzie zadowolony z użytkowania. Jest to typowy samochód do jazdy od punkt A do punktu B, najlepiej się wówczas sprawdza.

Zalety:

+ stylistyka
+ dynamika
+ niskie spalanie
+ wyciszenie
+ cena

Wady:

- twarde plastiki wnętrza

- utrudniony dostęp do bagażnika

- widoczność do tyłu

- praca skrzyni biegów

 

Dziękujemy!
Dziękujemy za zostawienie swoich danych. Skontaktujemy się z Tobą bezzwłocznie
Chcesz poznać naszą aktualną ofertę nowych samochodów?
Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże wybrać Ci najlepszy samochód według Twoich potrzeb.