Sedany poza klasycznym wyglądem oferują zwykle bardzo duże bagażniki. Postanowiliśmy sprawdzić, kto jeszcze ma sedany z dużym bagażnikiem w ofercie i wybrać dla Was Top 6 tego typu samochodów.
Wszyscy pamiętamy, że jeszcze przed kilkoma laty, na rynku dało się znaleźć bardzo wiele samochodów z nadwoziem sedan, które miały ogromne bagażniki. Sedany dostępne były nawet wśród aut segmentu B, ale prym wiodły wśród kompaktów i klasy średniej. Dzisiaj na rynku jest coraz mniej tego typu modeli – więc jeśli zależy Wam na klasycznym, trójbryłowym nadwoziu – mogą to być ostatnie chwile na nie. Przed Wami kilka sedanów z dużym kufrem, które wciąż da się kupić na polskim rynku (chociaż niektóre w zasadzie wypadły już z cenników).
Niekwestionowanym liderem wśród sedanów z dużym kufrem jest Fiat Tipo. Chociaż w tym wypadku lepiej pasowałby tu czas przeszły, bo właśnie z tego nadwozia Fiat w Tipo ostatnio zrezygnował. Nie zmienia to faktu, że w Polsce wciąż da się kupić nowe Tipo sedan, mamy je np. w naszej ofercie. W Carsmile oferujemy wersję z silnikiem 1.0 o mocy 100 KM. Ten samochód potrafi rozpędzić się do 195 km/h, a przyspieszenie do „setki” zajmuje mu według danych producenta 11,5 s. Producent podaje, że trzycylindrowy silnik spala w tym wozie średnio 5,4 l na 100 km.
To bardzo nietypowy sedan – przedstawiciel przyszłości w naszym zestawieniu. C4X to kompaktowy sedan na szczudłach, bo producent zastosował tu podwyższone nadwozie. Od SUV-a odróżnia go właśnie to jakie ma nadwozie. Nie zmienia to jednak faktu, że na pojemność kufra tego modelu nie ma co narzekać – 510 litrów z możliwością powiększenia do 1360, robi wrażenie. Auto, które mamy w ofercie ma pod maską trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, o mocy 131 KM. Jednostka ta pozwala na rozpędzenie się do 210 km/h, a jej czas sprintu do 100 km/h to 10,3 s. Atrakcyjnie przedstawia się także spalanie tego modelu, które według Citroena wynosi jedynie 5,7 l benzyny na 100 km
Jeden z ostatnich kompaktowych modeli z tym nadwoziem – Renault Megane sedan nie tylko dobrze się prezentuje, ale też ciekawie nazywa – Grandcoupe. Nie dajcie się jednak zwieść, bo poza nazwą to typowy trójbryłowy samochód z obszernym wnętrzem i ogromnym, 503-litrowym bagażnikiem. W Carsmile oferujemy go z udanym silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM. Według danych producenta taka wersja potrafi rozpędzić się do 205 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jej tylko 9,6 s. Średnie spalanie? Całkiem niezłe, od 5,4 do 5.6 l w zależności od wersji wyposażenowej.
Hyundai Elantra to ewenement wśród sedanów, bo wygląda jakby był liftbackiem. Co ciekawe jednak jest to klasyczny sedan, w którym otwiera się tylko sama klapa bez szyby. Pojemność kufra tego auta nie jest zła, bo 474 l to dalej jeden z lepszych wyników wśród aut dostępnych na rynku. W naszej ofercie leasingu i wynajmu długoterminowego oferujemy Elantrę zarówno ze skrzynią manualną jak i CVT. W obydwu przypadkach auto zasilane jest silnikiem 1.6 o mocy123 KM, ale w zależności od skrzyni różni się maksymalnym momentem obrotowym. Wersja ze skrzynią automatyczną spala też mniej paliwa – według producenta średnio od 5,9 do 6,2 l na 100 km. Dla porównania Elantra z manualem konsumuje od 6,2 do 6,4 l paliwa na 100 km.
Jeden z naszych hitów sprzedaży, Toyota Corolla, wciąż oferowany jest z nadwoziem sedan. Nie można narzekać na ilość miejsca w kabinie oraz na pojemność bagażnika, który ma aż 471 l. W Carsmile znajdziecie zarówno podstawową odmianę benzynową z silnikiem 1.5 o mocy 125 KM jak i nowoczesną hybrydę, która charakteryzuje się bardzo oszczędną jazdą.
Mazda trójka to kolejny kompakt, który ma jeszcze nadwozie typu sedan. Może w porównaniu z wcześniej zaprezentowanymi tu modelami bagażnik tego produkowanego w Japonii auta nie imponuje, ale dalej jego 450 litrów ciężko uznać za małą pojemność. Samochód ma kilka wersji nowoczesnego benzyniaka 2.0: 122, 150 a nawet 186 KM (w ostatniej odmianie może mieć nawet napęd na obie osie). Mazda ma świetne właściwości jezdne i bardzo dobre wykonanie.