Czy właśnie o tych nowych autach marzą Polacy?
W 2020 roku na rynku samochodów nowych odnotowano spadek sprzedaży o 21 proc. W samym okresie lockdownu spowolnienie osiągnęło aż 65 proc! O ile pandemia koronawirusa miała bezpośredni wpływ na zakupy aut nowych, o tyle gust poszukujących nie uległ większym zmianom. Oto wyniki rankingu Internetowy Samochód Roku w kategorii auta nowe.
Czeska dominacja
Najczęściej poszukiwanym nowym samochodem na OTOMOTO w 2020 roku była Skoda Octavia. Sztandarowy model czeskiego producenta należącego do grupy VW wyraźnie pokonał konkurencję. Tuż za Octavią uplasowała się limuzyna rodem z Mlada Boleslav, czyli Skoda Superb.
O Ile jeszcze parę lat temu można by mówić o przewadze tego producenta pod względem jakości do ceny, o tyle aktualne cenniki i specyfikacja zdecydowanej większości popularnych modeli na rynku niemal się nie od siebie różnią. Co zatem decyduje o sukcesie Skody? Siła marki? Przyzwyczajenie? Czy może jeszcze coś innego?
Przeczytaj raport Internetowy Samochód Roku 2020 >>>
Auta nowe czyli moda na SUV-y
W topowej dziesiątce samochodów nowych aż cztery pozycje zajmują auta z nadwoziem typu SUV/crossover. Moda na te samochody trwa już od kilku lat, a w raporcie Internetowy Samochód Roku zauważalna jest od poprzedniej edycji. Wówczas na podium znalazła się Dacia Duster, a w drugiej połowie stawki mieliśmy Mercedesa GLC i Hyundaia Tucsona. W 2020 roku do najczęściej wyszukiwanych aut dołączył Mercedes GLE.
Klasyczne bryły mają się nieźle
Sukces Skody to sukces tylko pozornie niedocenianych nadwozi typu sedan, liftback i kombi. Dość powiedzieć, że nadal niezwykle często poszukujemy choćby Fiata Tipo, Volkswagena Golfa, BMW serii 3 i Mercedesa klasy E. A jeszcze rok temu w czołowej dziesiątce znalazł się także Ford Focus, Opel Astra i Mercedes klasy C.
Może zatem usilne poszerzanie oferty samochodami o podwyższonym zawieszeniu to nie jedyna droga do sukcesu?