Lipiec dla Hyundaia Tucson! – przegląd rynku nowych aut
Jakich marek szukają Polacy?
Po kilku miesiącach zaciętej rywalizacji, Hyundai Tucson zdobył tytuł lidera wśród najpopularniejszych nowych aut na rynku (2,1% liczby wyświetleń ogłoszeń). Rzutem na taśmę wyprzedził Skodę Octavię o zaledwie 0,1% (2,0% wyświetleń). Trzecie miejsce niezmiennie zajmuje Fiat Tipo, którego oferty sprzedaży odnotowały 1,6% wyświetleń. Na czwartym miejscu zaskakująco pojawił się Mercedes-Benz Klasa C (1,5% liczby wyświetleń). Jest to niespodziewane, gdyż ten model miesiąc temu nie mieścił się nawet w TOP 10. Dalej jest Audi Q5 (1,4% wyświetleń), BMW Seria 3 (1,3% wyświetleń) i Mercedes-Benz GLE (również 1,3% liczby wyświetleń). Dopiero na 8 miejscu znajduje się Skoda Superb (1,3% wyświetleń ogłoszeń), która jeszcze miesiąc temu zajmowała czwartą pozycję. Ranking TOP 10 zamykają Volkswagen Arteon (1,3% wyświetleń) oraz Toyota RAV4 (1,2% wyświetleń). W porównaniu z czerwcem, z listy najpopularniejszych modeli wypadły Volkswagen Tiguan i Audi A6.
Najbardziej dostępne modele
A jakie modele najłatwiej jest kupić? Na rynku nadal brakuje nowych samochodów. Niektórzy dilerzy zaczęli stosować od dawna nie widzianą metodę „zapisów na zeszyt”.
Na listach ogłoszeniowych najwięcej ofert sprzedaży dotyczyło Fiata Tipo (3,1% liczby ogłoszeń). Sprzedający chętnie oferowali także popularnego na rynku Hyundaia Tucson (2,2% liczby ofert) i Skodę Octavię (1,9% ogłoszeń). Dalsze miejsca zajmują Audi Q5 (1,8% liczby ofert) oraz Volkswagen Arteon (1,6% ogłoszeń). Ogłoszenia sprzedaży BMW X3 stanowiły w lipcu 1,5% liczby ofert i co ciekawe, były równie liczne jak te za Jeepa Compass’a. Na dalszych miejsca znalazły się Ford Focus (1,4% liczby ofert), Audi A6 (1,3% ogłoszeń) i Skoda Fabia (również 1,3% ogłoszeń).
Zmiana tendencji paliwowych, dominacja SUVów oraz… rosnące ceny
Lipiec przynosi ciekawe statystyki odnośnie rodzajów paliwa. W porównaniu z czerwcem, maleje zainteresowanie silnikami spalinowymi, a rośnie napędami ekologicznymi. Nadal najpopularniejsze są silniki benzynowe (60,4% wyświetleń, spadek o 1 p.p. miesiąc do miesiąca). Silniki Diesla są drugim wyborem kierowców (23,1% wyświetleń, spadek o 0,9 p.p. miesiąc do miesiąca). Rośnie popularność hybryd (10,9% wyświetleń, wzrost o 0,8 p.p. w porównaniu z czerwcem) oraz samochodów elektrycznych (4,2% wyświetleń, wzrost o 1,1 p.p. miesiąc do miesiąca).
Potencjalni kupujący pogodzili się też chyba z rosnącymi cenami samochodów. W lipcu więcej osób niż w czerwcu przeglądało oferty aut powyżej 200 tys. złotych (37,2% liczby wyświetleń, wzrost o 0,8 p.p.). Chociaż nadal najchętniej poszukiwanymi samochodami są te, z przedziału cenowego 150 000-200 000 złotych (39,9% liczby wyświetleń ogłoszeń).
Na koniec warto wspomnieć, że wśród preferowanych nadwozi niezmiennie dominują SUV’y (45% liczby wyświetleń), dalej sedany (15,4% wyświetleń) i kompakty (10,8% liczby wyświetleń).