5 grudnia 2022

Opel Astra Electric – 416 km na jednym ładowaniu

Opel Astra Electric

W końcu jest. Niemiecki producent, należący do koncernu Stellantis, właśnie pokazał pierwsze w swojej historii auto kompaktowe na prąd. Zupełnie nowy Opel Astra Electric na jednym ładowaniu pokona dystans 416 km.

Wraz z premierą zupełnie nowej, elektrycznej Astry, Opel dołącza do grona producentów oferujących kompakta na prąd. Tym samym Niemcy wytaczają działa przeciwko takim rywalom, jak Renault Megane E-Tech electric czy Volkswagen ID.3. W odróżnieniu od nich Opel Astra Electric jest samochodem, sprzedawanym również jako model czysto spalinowy i hybryda plug-in, a nie wyłącznie jako elektryk.

Opel Astra Electric

Elektryczna Astra ST wyróżnia się bagażnikiem o pojemności 516-1553 l.

Astra od raz debiutuje w dwóch wariantach – jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, zwane Sports Tourer. Pod względem technicznym auto ma bardzo dużo wspólnego z Peugeotem e-308, z którym dzieli kluczowe podzespoły.

Opel Astra Electric: silnik o mocy 156 KM

Na zewnątrz Opel Astra Electric od spalinowych odmian praktycznie się nie różni. Za pod jego maską znalazł się 156-konny silnik elektryczny, wyciskający z siebie 270 Nm momentu obrotowego, dostępnego praktycznie od zerowych obrotów.

Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport, które różnią się przede wszystkim reakcją na dodanie gazu. Przyspieszeń Niemcy nie podali, za to chwalą się, że w przeciwieństwie do wielu rywali, oba warianty nie mają prędkości maksymalnej ograniczonej do 150 czy 160 km/h, lecz rozwijają 170 km/h.

Opel Astra Electric

Opel Astra Electric pojedzie z prędkością 170 km/h. I co z tego?

Rzeczywiście, w przypadku elektryka, który jest wyjątkowo wrażliwy na tempo jazdy, szczególnie przy prędkościach trzycyfrowych, taka informacja ma kluczowe znaczenie.

Niezbyt duży akumulator

Za to warto odnotować, że silnik elektryczny jest zasilany przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw, pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia zasięg sięgający 416 km. Według producenta Opel Astra Electric średnio zużywa 12,7 kWh/100 km lub 14,9 kWh (według normy WLTP3). To naprawdę niewiele.

Standardem na pokładzie Astry jest trójfazowa ładowarka o mocy 11 kW. Auto jest w stanie przyjąć prąd z mocą sięgającą 100 kW (DC), co oznacza, że do 80% ładuje się w około 30 minut.

Opel Astra Electric

Akumulator o pojemności 54 kWh zamontowano w podłodze.

Akumulator został prawdopodobnie zabudowany w podłodze, choć Opel w swojej informacji prasowej używa stwierdzenia „praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu”.

Opel Astra Electric: bez większych zmian

Odmiana kombi dysponuje bagażnikiem o standardowej pojemności 516 l. Po złożeniu oparć kanapy rośnie ona do 1553 l. Wewnątrz elektrycznej Astry można znaleźć cyfrowy kokpit, zwany przez Opla „Pure Panel”, ergonomiczne fotele Active Sport z certyfikatem kampanii na rzecz zdrowych pleców czy też tapicerkę z Alcantary.

Opel Astra Electric

Wnętrze elektrycznej Astry niemal niczym nie odróżnia się od innych odmian tego auta.

Na tle rywali auto wyróżnia się również oświetleniem matrycowym Intelli-Lux, złożonym z aż 168 segmentów LED. Zamówienia na nowego Opla Astra Electric będzie można składać od wiosny 2023 roku.

Opel Astra Electric - GALERIA

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric