Opel Astra K – agresywnie, atrakcyjnie i niedrogo
Opel Astra K – charakterystyka
Astra z każdą kolejną generacją stawała się coraz bardziej agresywna i wyrazista. Miało to niebagatelny wpływ na to, że i dziś auto wygląda atrakcyjnie. Na popularność wszystkich generacji Astry, wpływa także szeroka gama silników, przyzwoite właściwości jezdne, atrakcyjna cena i przestronność. To po prostu świetny i tani przedstawiciel segmentu C.
Opel Astra K – dostępne silniki
Podstawowa jednostka Astry miała zaledwie 1 litr pojemności, tylko 3 cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa i moc 105 KM, a w końcu to niemałe auto. Po liftingu jej miejsce zajął nieco większy silnik o pojemności 1.2 l, także o trzech cylindrach, z turbiną i bezpośrednim wtryskiem i aż o trzech wariantach mocy: 110, 130 i 145 KM. Najmocniejsza wersja pozwala rozpędzić się do setki w 9,6 sekundy.
Decydując się na jednostkę o pojemności 1.4 l można trafić na przedliftingową wersję z turbo o mocy 125 lub 150 KM albo, produkowany w późniejszych latach, silnik francuskiej produkcji, 1.4 l z 3 cylindrami, bezpośrednim wtryskiem i mocą 145 KM. Do liftingu w gamie znajdowała się też wolnossąca jednostka 1.4 l Twinport o mocy 100 KM. Ta najmniej skomplikowana konstrukcja dostępna w tym modelu zniknęła z gamy, bo nie spełniała europejskich norm dotyczących spalin.
Najmocniejszą z jednostek benzynowych przed liftingiem była R4 1.6 l turbo o mocy 200 KM. To sprawdzony silnik, który można spotkać w wielu modelach Opla. Do setki rozpędza w mniej niż 8 sekund i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h.
Paleta Diesli w Astrze K jest nieco skromniejsza. Znajduje się w niej 1.6 l CDTI w różnych wariantach mocy: 95, 110, 136 oraz 150 i 160 KM w wersji z biturbo. Po liftingu w ofercie pojawił się 1.5 l CDTI, czyli dobrze znane HDI. Jednak ze względu na niewielki staż, trudno wydać o nim jednoznaczną opinię.
Ile kosztuje Opel Astra K?
Opel Astra K to bardzo popularne auto, więc decydując się na zakup auta z rynku wtórnego można przebierać w ogłoszeniach. Ceny najstarszych egzemplarzy zaczynają się od ok. 30 tys. złotych. Najdroższe nadal pozostają te prosto z salonu – nową Astrę K można kupić za ok. 70 tys., ale jej cena może sięgnąć nawet 99 tys. złotych.
Czy warto zdecydować się na ten wydatek? Zobacz, jak Astra K wypadła w naszym teście.