Oto Internetowy Samochód Roku 2020
BMW Seria 3 wraca na tron! Po krótkiej, bo zaledwie rocznej nieobecności, na pierwszym miejscu rankingu Internetowy Samochód Roku ponownie ląduje sztandarowy model bawarskiego producenta.
Internetowy Samochód Roku – kategoria: używane
Polacy kochają niemieckie samochody. W zasadzie przeszło nam przez myśl by postawić znak zapytania przy poprzednim zdaniu, ale… To fakt. Dlatego poszukując samochodów używanych w Internecie naszym pierwszym wyborem są niemal wyłącznie auta produkowane przez marki zza naszej zachodniej granicy.
Niekwestionowanym liderem 2020 roku został BMW Serii 3. W efekcie na drugie miejsce podium spadł o Audi A4, które zwyciężyło w poprzedniej edycji rankingu. Co ciekawe, od 5 lat to właśnie te dwa samochody rywalizują ze sobą o pozycję lidera. Na trzeciej lokacie gościmy “debiutanta” – to BMW Serii 5. Bawarska limuzyna zepchnęła na czwartą lokatę sztandarowego modelu Volkswagena, czyli Golfa.
Poza podium trudno o zaskoczenia. Tradycyjnie znajdujemy tu najpopularniejsze na polskich drogach modele z VWG – Audi A6 i A3, Volkswagena Passata i Skodę Octavię. Zestawienie uzupełniają Opel Astra i Ford Focus.
Internetowy Samochód Roku – kategoria: nowe
Najczęściej wyszukiwanym nowym autem osobowym na OTOMOTO w 2020 roku była Škoda Octavia, która pod względem popularności wśród klientów awansuje z ubiegłorocznego drugiego miejsca. To zajmuje bardziej prestiżowa siostra zwycięzcy – Škoda Superb. Co ciekawe, coraz bardziej lubiany i poszukiwany przez kierowców jest też SUV marki Mercedes Benz – GLC.
Modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy jest w zestawieniu zresztą więcej – model GLE oraz Klasa E. Poza dziesiątkę wypadła za to Klasa C. Poza podium zdetronizowany zeszłoroczny zwycięzca – Fiat Tipo, a także dwa kompakty (VW Golf i BMW Seria 3). W kategorii samochodów nowych mocno stoją auta z nadwoziem SUV/crossover. Mamy tu Hyundaia Tucsona i Dacię Duster, która notuje spadek z z 3. miejsca w poprzedniej edycji.
Metoda badawcza, czyli ruch w OTOMOTO
Kto oddaje głosy? To Internauci, a dokładniej użytkownicy OTOMOTO. To każdy kto przegląda ogłoszenia składa się na wyniki rankingu. Klasyfikacja budowana jest w oparciu o popularność ogłoszeń danego modelu. Pod koniec roku sumujemy ruch w serwisie i przygotowujemy zestawienie prezentowane w Internetowym Samochodzie Roku.
Według Gemiusa, OTOMOTO średniomiesięcznie odwiedza około 7 milionów unikalnych użytkowników. Wszyscy generują ponad 340 milionów odsłon naszej strony. Dane, którymi dzielimy się w raporcie, to nasza codzienność i dużo pracy, ale przede wszystkim Wasza zasługa. Dziękujemy!