Auta na Funkiel Grupie – co sprzedają nasi grupowicze?
Skoda Superb
Skoda Superb to limuzyna w pełnym tego słowa znaczeniu. Mimo, że Superb nie jest rodem z klasy premium jest dużym, przestronnym i komfortowym samochodem. Zachowawcza stylistyka sprawia, że na drodze zginie on w tłumie, ale wielu osobom właśnie na takim aucie zależy.
Wybór silników Skody Superb jest spory, a najpopularniejszym z nich jest prawdopodobnie klasyczny, legendarny 2.0 l TDI o mocy 140 lub 170 KM. To silnik, który chętnie poddaje się chipowaniu nawet do ponad 200 KM. Gwarantuje umiarkowane zużycie paliwa przy zadowalających osiągach. Jednak jeśli ktoś szuka w Superbie osiągów, to może polować na auto z silnikiem V6 o pojemności 3.6 l FSI. W tej wersji auto wyposażone jest standardowo w dwusprzęgłową skrzynię DSG oraz napęd na cztery koła. Moc? 260 KM.
W kwestii wyposażenia w Superbie zaskoczyć mogą dodatki o nazwie simply clever. Są to m.in. parasolki w drzwiach, otwór w oparciu fotela pasażera, by ten mógł rozprostować nogi, oraz klapa bagażnika otwierana na dwa sposoby. Bo Superb to limuzyna o nieoczywistych cechach. Ni to sedan, ni to liftback. Wszystko zależy, którym przyciskiem otworzymy tylna klapę. Jedna pozwala otworzyć samą klapę bagażnika, a druga – klapę wraz z szybą. W nowym Superbie zrezygnowano z tego rozwiązani, podobnie jak z otwieranego oparcia w przednim fotelu.
KIA Ceed
Ceed zaszokowała świat. Odważnie zaprojektowany, dobrze wykończony, świetnie jeżdżący samochód nie tylko robił wrażenie pod względem designu, ale także jest zdolny rywalizować z całą niemiecką i światowa konkurencją.
Za tym sukcesem stanął Peter Schreyer, niemiecki projektant samochodów znany ze swojego wkładu w projekt Audi TT. W parze za designem poszła także technologia, niezawodność i 5 letnia gwarancja.
Dzisiaj pierwszą Kię Ceed można uznać za nieco zachowawczą, jednak kolejne jej wcielenia udowadniają, że to nadal atrakcyjnie wyglądające i – co najważniejsze – dobrze jeżdżące samochody.
Kia Ceed z wyglądu jest raczej zwyczajna. W gamie silnikowej także próżno szukać czegoś emocjonującego i szybkiego, ale za to wszystkie dostępne silniki nie powinny sprawiać większych problemów.
MINI Clubman
Mini to bez wątpienia pierwszy tak głośny i udany motoryzacyjny powrót w historii. BMW, które stało się właścicielem marki Mini w 1994 roku, zwlekało jednak ze wskrzeszeniem legendy długie sześć lat. I choć to znacznie większy i cięższy samochód niż brytyjski protoplasta, Mini zachwycił świat swoimi niewielkimi wymiarami, zgrabną sylwetką i niepowtarzalnym stylem.
Clubmen zadebiutował w październiku 2007 roku, jako wersja kombi przedstawionej rok wcześniej drugiej generacji modelu Mini. Samochód jest dłuższy od pierwowzoru o 23,8 cm, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni bagażowej o solidne 100 litrów. To była prawdziwa rewolucja, bo w Mini bagażnika praktycznie nie było. Dodatkowo pakowanie toreb z zakupami ułatwiały otwierane na boki – jak w klasycznym Mini – drzwi.
A co z silnikami? Jeśli zdecydujecie się na benzynę, trzeba być ostrożnym. Nie maja one dobrych opinii. Trwalsze i mniej problemowe mogą okazać się silniki wysokoprężne, choć dzisiaj z uwagi na duże przebiegi mogą wymagać także drogich napraw.
Opel Astra III H
Ten model idealnie sprawdzi się dla osób o ograniczonym budżecie. W ogłoszeniu jednego z członków „Funkiel Grupy” cena Astry wynosiła zaledwie 5 500 zł. I nie jest to wrak nadający się jedynie na złom, a sprawne i jeżdżące auto. Nie da się ukryć, że Astra III to kolejne auto, które odniosło spory sukces sprzedażowy, o czym może świadczyć jego wysoka dostępność na rynku wtórnym.
Duży wybór silników, różne wersje nadwozia i dostępność części powodują, że to samochód tani w utrzymaniu, a dodatkowo po latach dalej może cieszyć się dobrą kondycją.
Citroen DS3
Citroen DS3 to ciekawie zaprojektowane auto miejskie, które zwraca na siebie uwagę. Auto produkowane było od 2010 do 2016 roku, a do 2019 istnieje już jako oddzielna marka DS.
Na naszą listę trafił egzemplarz z silnikiem Diesla 1.6 l o mocy 92 KM, czyli doskonale znany silnik HDI. Jednak nie silnik w tym aucie jest najważniejszy. Także zawieszenie i platforma podwoziowa to wypisz wymaluj Citroen C3 drugiej generacji. Więc co do zaoferowania ma DS? Styl, wykonanie, detale i wyposażenie. Z założenia to przecież prestiżowa submarka francuskiego producenta.
Audi A4
Audi ma w sobie coś, co sprawia, że ludzie uwielbiają tę markę. To bez wątpienia prestiż, komfort, jakość i technologia. Właśnie tej marki dotyczą najpopularniejsze filmy na kanale OTOMOTO TV, a jej przedstawiciele często królują w rankingach popularności.
Na naszą listę trafiło Audi A4 B8 Avant z silnikiem 2.0 l TDI o mocy 177 KM. Jego atutem bez wątpienia jest dobrze wykończone wnętrze, nieco zadziorny wygląd i prestiż marki. Warto wspomnieć też o szerokiej gamie silnikowej, w której każdy znajdzie coś dla siebie.