Volkswagen Touareg I – spora siła w rozsądnej cenie
Inne zalety Touarega, produkowanego w latach 2002-2010, mogą okazać się bardziej przyziemne. Za całkiem rozsądną kwotę kupujemy przestronne wnętrze oraz bagażnik o pojemności od 500 do 555 litrów z możliwością otwarcia nie tylko całej klapy, ale też samej szyby. Jedynym minusem tego auta są dość kosztowne naprawy.
Standardowo Touareg wyposażony został w napęd na cztery koła 4Motion. Jest on realizowany przez skrzynię rozdzielczo-redukcyjną z mechanizmem różnicowym sterowanym płytkową blokadą, która dawała możliwość spięcia go na stałe.
Volkswagen Touareg I – jaki silnik wybrać?
Gama silników w tym modelu nie jest aż tak szeroka, jak mogłoby się wydawać. Wszystkie z nich są jednak duże i mocne. Wśród benzynowych pojawiły się:
- V6 3.2 l o mocy 219 lub 241 KM, który rozpędza auto do setki w prawie 10 sekund, a jego prędkość maksymalna to niewiele ponad 200 km/h. Koszty utrzymania tego silnika będą najrozsądniejsze spośród wszystkich oferowanych jednostek, co jednak wcale nie oznacza, że będą niskie;
- V6 3.6 l FSI o mocy 280 KM, który przyspiesza do setki w 8,6 s;
- V8 4.2 l o mocy 309 KM w wersji z wtryskiem MPI (osiąga setkę w 8,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 218 km/h) lub nowocześniejsze FSI o mocy 350 KM. Mocniejszy z silników potrzebuje 7,5 sekundy do setki i zapewnia maksymalną prędkość 234 km/h. Oba silniki 4,2 l dobrze łączą dynamikę i adekwatne do niej spalanie;
- Najbardziej ekstremalna jednostka – W12 6.0 l o mocy 450 KM, dzięki której rozpędzimy się do setki w 5,9 sekundy osiągając przy tym prędkość maksymalną 250 km/h.
Wśród Diesli znajdziemy:
- 2.5 TDI, zwykły pięciocylindrowy silnik rzędowy z wtryskiem i pompowtryskiwaczami oraz rozrządem opartym na kołach zębatych. To jedyny silnik w tym modelu łączony z manualną skrzynią biegów. Gwarantowane przez niego osiągi nie bardzo pasują do klasy auta, jednak po latach zapewnia w miarę bezproblemowy serwis. Jednostka rozpędza auto do setki w 11,5 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 188 km/h;
- 3.0 V6 TDI o mocy 225 lub 240 KM, który do 100 km/h rozpędza się w 9 sekund;
- V10 5.0 l z pompowtryskiwaczami i mocą 313 KM – zapewnia świetną dynamikę już przy niskich obrotach. Te silniki mają wielu fanów, jednak trzeba pamiętać, że były drogie w zakupie i są drogie w serwisowaniu.
Pojawiła się także ekstremalna wersja Touarega R50 z tym samym silnikiem V10 5.0 l, jednak wzmocnionym do 350 KM. Sprint do setki trwał zaledwie 6,7 s.
Ile kosztuje Volkswagen Touareg I?
Kupując Touarega pierwszej generacji w 2021 roku trzeba liczyć się z wydatkiem od 17 000 do 60 000 złotych. W sumie niewiele. Czy to oznacza, że zakup takiego auta to okazja? Niekoniecznie. Mimo upływu lat to nadal auto klasy premium, co da się odczuć w kosztach jego serwisu i utrzymania. Czy warto więc zainwestować w Touarega? Dowiedz się, oglądając nasz test.